DÖGEP TOPLANTILARIMIZ YAPILDI
İLÇEMİZDEKİ DİN KÜLTÜRÜ VE AHKLAK BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETMNELRİ DÜZENLİ OLARAK TOPLANARAK. MESLEKİ GELİŞİM ÇALIŞMALARI YAPTI. BU ÇALIŞMALAR SONUCUNDA AŞAĞIDAKİ KARARLAR ALINDI.
KARTEPE İLÇESİ
DKAB ÖĞRETMENLERİ GELİŞİM PROGRAMI
Ø Hz. Peygamber'in hedefi, eğitimde iyi insan yetiştirmektir. Taklitten uzak, devamlı kendini geliştiren, doğruyu ve yanlışı ayırt edebilen, bilgi ve kavrama gücü olan, kişilikli bireyler yetiştirmektir. Hz. Peygamber'in bu eğitim metodu mevcut eğitim sistemimizde aktarabilecek sözel anlatım ve uygulamalı kazanımların kullanılması gerekmektedir.
Ø Günümüz gençliğinin ilgi alanları dikkate alınarak Hz. Peygamber'in hayatında görülen spor yapma, güzel sanatlara önem verme gibi etkinlikler vurgulanmalı, evrensel insan profiline uygun ve Hz. Peygamber'i örnek alabilecek bir neslin yetişmesine katkıda bulunmak gerekmektedir.
Ø Hz. Peygamber'in liderlik özellikleri gündelik hayatından örneklerle sunulmalıdır. Özellikle 40 yaşına kadar, kendisine Peygamberlik verilmeden önceki, ahlaki davranışlarının üzerinde durulmalı bu davranışlarının ortalama bir insanın yapabileceği, insanüstü özellikler barındırmadığı anlatılmalıdır.
Ø Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in bireylere gücünün yeteceği kadar sorumluluk verdiği üzerinde durulmalı, gelişim özelliklerine göre öğrencilere sorumluluk verilerek kimlik ve karakterlerinin oluşmasına katkıda bulunulmalıdır.
Ø Verilen sorumluluklar neticesinde öğrenciler ödüllendirilerek yapmış olduğu davranışın önemine dikkat çekilmeli, bu durumdan hareketle kalıcı davranış oluşturma adına öznenin ödül değil, davranış olduğu hissettirilmelidir.
Ø Hz. Peygamber'in kendisine cennetin nasıl kazanılacağını soran kişilere, onların kapasitelerine uygun davranış önerilerinde bulunması öğretmen için öğrenciye vereceği görevlerde örnek olay teşkil etmesi önerilmektedir. Peygamber'in, davranış bağlamında kolaylaştırıp zorlaştırmadığı göz önünde bulundurulmalı , ders anlatımı ve öğrenci sorumlulukları bu eğitim metodu dikkate alınarak değerlendirilmelidir.
Ø Hz. Peygamber'in başkalarının düşünce ve görüşlerine hoşgörülü olduğu, karar vermede istişare metodunu kullandığı bilincinde olunabilmeli, öğretmen, öğrenci ve öğrencinin çevresiyle ilişkilerinde her görüşe önem vermesi karar almada birden çok çözüm yolu oluşturabileceği vurgulanmalıdır.
Ø Hz. Peygamber'in kadınların eğitimine önem verdiği, eşi Hz. Ayşe'ye dini bilgileri anlama ve aktarmada yardımcı olarak gördüğü, onların sosyal hayatın içerisinde aktif rol oynaması tavsiyesinde bulunduğu anlatılarak kadınlar hakkında yanlış kültürel anlayışların bulunduğu belirtilebilir.